Reviews zijn erg belangrijk. Aan een review heeft u als consument veel als u opzoek bent naar bijvoorbeeld een leuk restaurant of als u zich afvraagt of een website goed te vertrouwen is. Reviews zijn ervaringen van klanten die al eens eerder gebruik hebben gemaakt van een webshop, of product. Als u een klacht heeft kunt u het beste eerst contact opnemen met het bedrijf, als u hierna niet goed geholpen wordt of juist goed geholpen wordt, dan is het slim om een review te plaatsen.
Een manier om ervoor te zorgen dat uw klacht gehoord wordt door een bedrijf, is door uw klacht op een website te zetten waar reviews en beoordelingen op worden gezet. Natuurlijk kunt u ook een positieve reactie plaatsen, als u tevreden was over de service, het product of andere zaken. Hier zijn bedrijven blij mee en hierdoor gaan potentiële klanten makkelijker over de streep. Als u een klacht online plaatst kan dit potentiële klanten juist helpen om niet voor een product of bedrijf te kiezen. Het bedrijf wilt natuurlijk geen negatieve beoordelingen op zijn naar hebben staan dus wanneer u uw klacht meldt zal het bedrijf er eerder alles aan doen om de klacht zo snel mogelijk te verhelpen.
Als u van plan bent om een review te plaatsen kunt u dit doen op een site naar keuze. Bekendere websites worden eerder bekeken. Hierbij kunt u denken aan tweakers.net. Op deze review site vindt u vergelijkingen van prijzen en van verschillende producten. Ook vindt u veel reviews en leden op tripadvisor.nl, klachtenboek.nl of kieskeurig.nl. Op al deze review sites kunt u dus reviews plaatsen en bekijken.
Terug naar overzicht